Finslipning inför Bulgarien!

Det drar ihop sig för säsongens tredje världscupomgång. Den här gången ska vi tillsammans med juniorer (som har JVM) till Dospat i södra Bulgarien. Endast 8 mil från medelhavet:)

För min del har det varit några dagar med de sista förberdelserna inför avresan på tisdag. Sen i torsdags har jag varit "hemma" i Alfta och laddat. Det har varit väldigt bra träningsdagar där både skidintervall och snöpuls på Vikeberget har stått på schemat. Helgens pass har utförts i Harsa som har grymt fin förhållanden, som vanligt! Gårdagens distanspass nådde tom "knulla-i-själen"-nivå men det är inte så konstigt när det var perfekt klisterföre och solen tittade fram;) På dagens testrace lyckades jag slå "Billans" tid från 5km racet på SM 89.

Eftersom Högdjuren på förbundet inte lyckats presentera ett enda nytt sponsorkontrakt för styrelsen sen i somras är det ont om pengar och det var stor risk att vi inte skulle få åka till Bulgarien. Därför är det minimalt med ledare med på resan och de föräldrar som är med som supportrar kommer kanske behöva hjälpa till lite. Jag tog därför mitt ansvar och hade en vätskelangningskurs med morsan i fredags. Hon klarade sig med beröm!

Den som vill läsa på lite om tävlingarna kan göra det här WC-Bulgarien

Over and out Rollen


Kommentarer
Postat av: JG

Tacka vettja Bettan Rost!!!

2008-02-10 @ 22:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0