Livet som testpilot

Jag blev inte uttagen till WC-tävlingarna i Idre men fick chansen att följa med upp ändå! Den chansen tackar man inte nej till när man får vara tillsammans med alla goa människor i laget och åka skidorientering.

Det har dock inte vart någon dans på rosor utan jag har fått göra rätt för mig. Fick i uppgift att vara testpilot och hjälpa vallarna. Vallarna är inte kända för att ta långa sovmorgonar utan det har vart tidig uppstigning och skidtester dagarna i ända.

Igår kännde jag att mina reservkrafter började ta slut så jag fruktade inför uppgifterna jag skulle få av vallarna på kvällsmötet men till min lättning så klarade sig Martin i skidtestet själv den här morgonen så jag fick ta sovmorgon. Riktigt skönt!

Idag är det långdistans som står på programmet och damerna ska avverka en bana på 11.3km med 200m stigning medans herrarna ska ta sig runt 21km m 450m stigning. Förväntningarna på åkarna är höga efter medeldistansens resultat. Jag tror att reslutatet kommer upprepas då grabbarna i skrivandets stund ser riktigt vassa ut.

Nu ska jag ner till skidtestet och hålla koll på Jocke så att allt går rätt till! sen ska jag fota innan det är dags för mig själv att ställa ut skidorna för att ta mig runt en öppen bana!

Bilder från tävlingen kommer att komma under eftermiddagen/kvällen!
/Toomuch


Kommentarer
Postat av: Peiza

Fint med tidiga mornar Thomas? Hur kommer det sig att herrarna har dubbelt så tuffa banor?

2007-12-13 @ 15:41:11
URL: http://peiza.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0