Klart och betalt!!!

image108
Så här ser årets VC-segrare ut. Lägg märke till slutspelsfjunet!


Nu är det avgjort! Efter dagens triumf finns det inte längre någon som kan hota mig i totalen. Jag hade som mål att göra ett perfekt lopp idag och på så vis placera mig på topp-6, vilket skulle säkra världscupsegern. Nu blev det inte något perfekt lopp men seger:)


image105
En av två trötta men nöjda hjältar. Vilka grymma skidor jag hade idag!

Dagen bjöd på mycket dramatik och redan när Sture klev upp i ottan började tävlinshetsen. Istället för utlovade minusgrader visade termometern +8 grader! Sture fick en chock och slet upp Lasse ur sängen. Nu hade de mycket jobb att uträtta före start. De jobbade på mycket bra och hela åtta minuter före start var alla startskidor redo. Under tiden vi åkte fixades våra andra par inför första varvningen och under andra varvet vallades startskidorna om för sista varvet! Dessutom hann de med att langa vätska i varvningen. Såklart olika blandningar åt alla;) Tur att våra ledare är stresståliga.


Loppet då. För min del märkte jag redan på väg mot ettan att det var min dag. 15m lucka till Lamov vid första stämplingen. Sen flöt det på riktigt bra och jag kände knappt några spärrrar i några backar. Idag var det en sån dag man kan träna år för att få uppleva. Ingenting kunde stoppa mig, inte ens ett stavbrott på första varvet. 2.5km utan stav... Självklart ska Lasse och Sture ha cred. Ingen jag såg gled bättre än mig idag och det är en skön känsla. Otroligt kul att få avgöra världscupen med ett sådant här lopp.


Påsen kände sig pigg men gjorde alltför många vägvalsmissar på det tuffa, kluriga och mycket bra banorna. Spåren höll inte samma kvalité som igår men det är svårt att få fasta spår i +8 grader. Famous tyckte han åkte bra och blev förvånad över att han inte placerade sig bättre. Förklaringen kan vara felaktiga vägval men att farten ändå finns där. JG kom inte upp i samma nivå som igår.


image107
JG har hittat sin plats i bussen!

I morgon är det utflykt med överraskning. Vi hoppas på Borat! Tolken blev glad idag när jag vann. Hon ville ta kort på mig och henne. Det ville en stor drös andra tonårstjejer också;) Även ett par TV-kanaler var framme och intervjuade mig. De ser verkligen upp till idrottare i det här landet.


Rollen

PS Jag har blivit bra kompis med internettanten. Hon bjuder på te och godis:)


Kommentarer
Postat av: Med i fancluben

Du är grym! Tack även för fina reportege på bloggen.
Ta de lugnt med internattanten...

2008-03-06 @ 13:40:04
Postat av: Också med i fancluben

GRATTIS!

2008-03-06 @ 14:14:20
Postat av: Carl

Grymmt rollen!! Mycket roligt med en väluppdaterad blogg också.

2008-03-06 @ 14:35:34
Postat av: Hammer

Grattis! Du rapporterar nästan lika bra som du åker!

2008-03-06 @ 15:32:45
URL: http://indiepop.blogg.se
Postat av: tomp

Vi älskar Rollen, klapp, klapp, klapp, klapp klapp!
Vi älskar Rollen, klapp, klapp, klapp, klapp klapp!

2008-03-06 @ 16:18:50
Postat av: jedin

stort grattis rollen!! nu är det bara att avsluta snyggt och köra hem stafettcupen med dom andra grabbarna! hälsa borat om ni träffar han!;P

2008-03-06 @ 18:23:43
Postat av: Josie posie grosie

Men gud va najs rollen! Stort Grattis! Härliga rapporter också. Hälsa alla andra grabbar!

2008-03-06 @ 19:06:03
Postat av: Nordebo

grattis

2008-03-06 @ 21:48:09
Postat av: spike

Grattis och som jag har sagt tidigare, har en överraskning till en cup segrare

2008-03-06 @ 22:43:45
Postat av: Brumpan

Grattis, Bra jobbat Rollen!

2008-03-07 @ 00:33:06
URL: http://brumpan.blogspot.com
Postat av: KlenHelene

Härligt Rollen, grattis! :) Du är gryyyym! Hoppas ni får en trevlig överraskning av utflykten och äntligen får träffa Borat! Kör hårt för seger i stafettcupen nu också!

2008-03-07 @ 08:26:05
Postat av: Hammer

bra artikel i DN:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=749380

2008-03-07 @ 09:57:50
URL: http://indiepop.blogg.se
Postat av: syrran

gratulerer m/ cupvinst! hva nok di norske generne. ;)

2008-03-07 @ 10:31:50
Postat av: Mopers

Härligt med en svensk som vinner VC:n totalt! Av bara farten får ni köra hem stafettcupen oxå!

Jag vill gärna lära mig mer om idrotten som utspelades sig under invigningen. Jag tror att jag skulle bli en alldeles förträfflig domare i en sådan sport........Regler är något för mig:)

2008-03-07 @ 13:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0