Storlirennet

Ja i helgen gick Storlirennet i just Storlien av stapeln och här kommer en rapport!

Storlirennet är ett norskt lopp över 36 km i underbar miljö! Stilen är skate och man går i mål på Grova skidstadion utanför Meråker i Nord-Tröndelag. Föret igår söndag den 6/4 gjorde inte saken sämre, någon plusgrad, stenhårda spår, sol och vindstilla på fjället!

Tävlingen hade lockat ett starkt och stort startfällt i år, och när förhållande var så fina så pratades det om banrekord innan start (1.16).
Starten gick kl 11.00 och fort gick det! Jag får en bra start och kommer iväg kring en 20 plats i första backen, som är ca 4 km lång. Hittar en stabil rygg (Hetland) och känner mig pigg. Framme i tät ser jag södergren mata på ursinnigt och han får med sig fyra st till, som bildar en tätgrupp som vi aldrig hämtar in. I stället bildar jag och Hetland en andraklunga tillsammans med storfräsare som Tobbe F, Lasse Moholdt, Fredrik Karlsson, Lars Suther och Micke Ojala bland annat. Vi är uppskattningsvis ca 30 stycken i gruppen och vi kör på i ett bra tempo i halva loppet, sedan går det lite lugnare ett tag för att sista milen sedan gå i max! Då släpper folk en efter en men det känns fortfarande bra tycker jag. Vid 30 km får jag dock kasta in handuken och säga hej då till Hetlands rygg för den här gången. I detta läge låg jag 12a cirka 20 sekunder från sexan och känner mig stark i varje backe. Sista 4 km är dock störtlopp utför och nu är det ganska blött, vilket gör att mina skidor suger och jag tappar till en 17 plats! Glider in på 1.18.55 och är riktigt nöjd!

Sammanfattningsvis kan jag bara säga att jag var i grym form igår, och gjorde mitt kanske bästa lopp nånsin.
Om loppet då? Jo det är ett renn jag rekomenderar ALLA att åka! Banan står i särklass som den finaste jag åkt med fjällåkning, livsfarliga utförsbackar och tunga motbackar! Jag återkommer i allafall garanterat fler gånger.

Resultat HÄR

Nordebo

Kommentarer
Postat av: Hammer

Snyggt!

2008-04-07 @ 22:00:31
URL: http://indiepop.blogg.se
Postat av: lasse

När ska ni fatta at Lasse Moholdt heter Lars?

2008-04-08 @ 19:34:42
Postat av: moholdt

Går gjerne som lasse i sverige! Du var sterk i Daniel, litt for sterk

2008-04-08 @ 21:24:38
Postat av: Nordebo

lasse>> du ser själv han vill bli kallad lasse!

2008-04-08 @ 22:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0