Hellre bulle än kyckling

Nu är vi hemma från semesterparadiset Dospat där WC-omgång nr 3 gick av stapeln! Med oss på denna tur hade vi även en bunt med spattiga junisar som åkte JVM och UEM! Ska försöka mig på en rapport därifrån.

Dospat visade sig vara en fin liten stad insprängt mitt i skogen i södra BUL. Stad kanske är att ta i snarare en liten by, och den var väl kanske inte så jättefin. Vi bodde på hotel diamant, och det lät ju rätt lovande och jag tycker även att det var helt OK. Dock var nog många missnöjda med maten som kanske inte höll högsta klass!
Det serverades lite käk och var rätt enformigt. Vi fick oftast en kycklingklubba.

Om jag ska berätta lite om tävlingarna så tycker jag att arrangörerna skötte sig ganska bra, även om det ibland var lite(mycket) kaos i starterna och kartorna ibland var lite småskumma. Vädret kan vi inte heller klaga på då det 3 av 4 tävlingsdagar var strålande sol och jättefint! Den dagen det var sämre väder på var det å andra sidan överjävligt dåligt.. Det var "myggfritt" som man säger.

Sluta snacka massa crap och droppa resultaten tänker nog många nu!
Ja som flera säkert redan har sett så var det en bra vecka resultatmässigt för SWE!

Rollen skåpade ju hem 3 segrar av 3 möjliga på de individuella loppen och tog över världscupledningen från Påsen! Andra som åkte bra var Åslund med en 5 plats på medel och Josefine 8a på sprinten.

Bland ungdomarna dominerade Tove Alexandersson fullständigt i D17 och tog storslam! I pojkspolingarnas klass blev det ingen medalj men väl alla fyra bland de 10 första!

Junisarna som åkte i h/d 20 klasserna åkte även dom bra! Christina lövald hellberg tog ett silver och ett brons och Kristina Nordebo tog ett brons och en 5e plats. Gurra N blev 6a och Erik Blomgren 6a och 9a!
På stafetten fick sedan killarna sin efterlängtade medalj genom ett brons där stockholmaren David Bejmer åkte med de två andra nyss nämnda!

Nu har jag nog fått med det mesta! Just ja hemresan var jätterolig och tog bara 17 timmar!

Nordebo

Kommentarer
Postat av: Hammer

krydd!

2008-02-22 @ 16:57:13
URL: http://indiepop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0