Säsongens första mästerskaps medaljer!

När dom flesta andra i landslaget befinner sig uppe i fjällen så drog jag och rollen hemmåt Alfta i helgen...

... och det är inte bara i fjällen det finns snö! även i Harsa, 45min från alfta city, finns det bra med snö.
Känslan att få åka ute i strålande solsken på perfekta klassiska spår slår att åka i betongtunneln med hästlängder! ett distanspass m inslag av impulser vart genomfört och innan hemfärd vart det bastu, lunch och ett snack med legendaren Silver.

På kvällen var det dags för en riktig prestigetävling, Natt-VM! (voxnadalsmästerskapen) 
Startlistan i år var jaktsstart beroende på vilken km-tid man haft i snitt på sina 5senaste tävlingar. Inte oväntat fick då farsan gå ut i tät och det höll sånär till seger men på spurten fick han se sig slagen av Rollen som sprang in 30min och hade dessutom längre bana. Farsgubben var ändå nöjd då han slog mig så fick tåla en del psykningar! Efter tävlingar var det bastu(igen) och mat.

Lördagen ägnade jag åt att springa i den underbara uggaberg- och nabbaterrägen medans Rollen tog ett till pass på snö i harsa. Hade kommit mer snö där uppe tills idag.

image11
Vy från stora Nabbaberget!

Kommentarer
Postat av: fiorella

Diggar din blogg starkt :)

2007-11-11 @ 19:31:01
URL: http://yesfiorella.blogg.se
Postat av: Martin

Fuck what nice. Låter härligare än att vara krasslig. Verkar bra att din fot håller nu Too Much Carlsson.

2007-11-11 @ 20:20:08
URL: http://indiepop.blogg.se
Postat av: Nordebo

Grattis till vm medaljerna!

2007-11-11 @ 20:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0