NSM i Trondheim

Nsm gick det här året och tr.heim och det var jag, hammer, rollen och marren som skulle försvara högskolan dalarnas färger.

Hammer hämtade upp mig kl 0800 på fredag morgon innan vi åkte vidare mot Norge. 8 timmar senare kunde vi glada och trötta installera oss på vårt rum (delade lägenhet m 3 spanjorer ) och ladda upp med pasta och falukorv innan sprinten skulle gå av stapeln.

Till sprinten var det bara jag och hammer som ställde till start och ingen av oss var riktigt säker på hur det skulle gå. Hammer hade endast med sig legendarlampan och jag hade problem med ett knä. Men när man väl står på startlinjen så spelar det ingen roll om man har ont eller om lampan lyser helt värdelöst, då är det bara att köra! 
Varken jag eller hammer var nöjda med våra lopp i lera och regn men kul var det! nu var det bara att ladda batterierna till morgondagens långdistans där vi skulle få förstärkning i form av rollen och marren.

Då var det dags för mandomsprovet, långdistansen! Först av oss 4 gick jag ut, och någon man kan man väl inte säga att jag var, efter ca3min så stukade jag foten och fick gå hem, bittert! Näste man på tur var marren som inte hade tagit ett löpsteg sen Lidingöloppet. Han gjorde en bra insats och landade på 70min och vart bäste dalalöpare! Rollen och Hammer sprang även dom bra, men funktionärerna lyckades sumpa bort Rollens tid så han var nästan lika bitter som mig själv och hammer, ja, hammer är alltid bitter! men idag var han ganska nöjd när han kom imål, han hade nämligen krossat gårdagssegraren på en tung hängmyr. Själv tror jag att det var för att han slapp legendarlampan. På kvällen var det bankett med allsång, mat och dryck! väldigt trevligt.

Inför söndagens stafett hade jag tagit på mig ansvaret att vara UK. 
Mitt lag såg ut såhär:
1.Hammer
2.Marren
3.Rollen
Men det är inte alltid det blir som man vill. Nu vart det istället omvänd ordning med Rollen på första. Det gick riktigt bra för laget på första, Rollen pulvriserade motståndet och kom in i solklarledning och kunde växla ut landslag-esset med en ledning på 4min. Men redan till varvning hade dom jagande vargarna kommit ikapp och in till växling hade avståndet fram växt. Marren kunde ändå skicka ut Hammer  på en 4e plats. Hammer löpte som självaste Bernt i dom tunga hängmyrarna och kunde säkra en meriterande 2a plats för högskolan! 
 
                  image9   
Legendarlampan som Hammer använde under sprinten på NSM.

/Too much

Kommentarer
Postat av: Hammer

Ah, vilken helg det var!!

2007-11-05 @ 17:26:09
URL: http://indiepop.blogg.se
Postat av: wheppa

Fasen vad trevligt reportage. Grattis t 2:a platsen. Nästa gång ni passerar Järpen utgår jag från att ni hojtar till. Iofs var jag inte här i helgen men ändå =)
Kör hårt!

2007-11-05 @ 18:06:15
URL: http://www.langd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0